Темні сторони Міністра інфраструктури Володимира Омеляна

Відомо, що 13 вересня 2018 року детективи Національного антикорупційного бюро України під процесуальним керівництвом прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури України повідомили міністру інфраструктури України Володимиру Омеляну про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368-2 та ст.366-1 Кримінального кодексу України.

За даними слідства, міністр отримавши у період з 1.01.2000р. по 26.04.2018р. 2,17 млн грн офіційного доходу, тоді як витратив щонайменше 3,45 млн грн. Серед найбільших витрат — новий позашляховик BMW X5 2015 року випуску та готівку в сумі 90 тис. дол. США та 25 тис. євро. Загальна вартість таких активів на той час становила 4 230 500 грн.

Крім того, слідство встановило що посадовець нехтував заповненням декларацій. Так, у е-декларації за 2015 рік вартість незадекларованих міністром активів, які знаходяться у власності чи користуванні становила щонайменше 3,034 млн грн, у 2016 – понад 8,024 млн грн. У декларації за обидва роки посадовець не вніс інформацію про позашляховик BMW X5, фактичним власником якого він є, та який перебував у його володінні й користуванні. Не відображені в е-декларації за 2015 рік видатки на оренду будинку, в якому фактично проживав міністр та члени його родини. Роком пізніше міністр не задекларував факт постійного користування у 2016 році іншим заміським будинком та земельною ділянкою. Крім того, міністр вніс недостовірні відомості про вартість автомобіля Volvo S80 2007 року випуску, придбаного в 2016 році.

Однак, ЗМІ пишуть про інші корупційні діяння міністра, про які сьогодні НАБУ не згадують. Так, сайт Коментарії ще на початку 2018 року інформував про те, що Володимир Омелян активно лобіює на тендерах «Укрзалізниці» ТОВ «АТ Механіка», одним із власників якої є член Наглядової ради при міністерстві Віталій Руденко. Через розголос в ЗМІ у 2017 році фірма не змогла виграти великий тендер «Укрзалізниці», однак по-тихому спромоглася підписати два контракти з «Київпастранс» на поставку залізничного обладнання загальною вартістю 4 367 951,00 грн. В тендері брало участь дві фірми ТОВ «АТ Механіка» і її дилер ПП «Мікатор». Ще одним дилером компанії є фірма Олександра Януковича «Євроінвестбуд». З сином президента-утікача Омелян міг познайомитись під час роботи в команді Юрія Колобова, який при Януковичі, очолював Міністерство фінансів.

Ще в листопаді 2016 року депутат ВР від «Народного Фронту» Максим Поляков під час брифінгу у Верховній Раді прямо заявив: діяльність компанії «ТІС», яка користується заступництвом міністра інфраструктури Володимира Омеляна, призвела до критичної ситуації в портах України.

«Хочу звернутися до правоохоронних органів, Генеральної прокуратури, НАБУ, Служби безпеки України щодо вкрай критичної ситуації, яка склалася в порту «Южний» у зв’язку з корупційними діями, пов’язаними з компанією «ТІС»… Вона чомусь отримала дозвіл від Міністерства інфраструктури в 2015 році щодо поділу права портового збору 50/50, хоча по факту вона не є власником акваторії. Щорічно завдається шкода більше 10 млн доларів. Ці кошти повинна була отримувати Адміністрація морських портів України», — повідомив Поляков.

Він додав, що в Одеському порту Володимир Омелян спільно з «ТІС» мають намір продати за 50 млн доларів компанії з Дубаї державний буксирний флот, який щорічно приносить в бюджет більше 10 млн доларів. При цьому оплата буде здійснюватись в розстрочку на 10 років.

«За 10 років буксирний флот заробить 100 млн доларів. Тут є пряма корупційна складова. Ми будемо просити правоохоронні органи розслідувати цей факт», — зазначив Поляков.

Він також повідомив, що за сприяння Міністерства інфраструктури компанія «ТІС» отримує бюджетні кошти за фіктивні послуги, які нібито надає неіснуюча залізнична станція «ТІС».

«Найжахливіше, що вони разом з Міністерством інфраструктури хочуть зробити деяку пільгу для російських компаній, які перевалюють через «ТІС» руду.

З приводу цього в Бердянську та Києві навіть проходили мітинги представників морських торговельних портів з вимогами відставки міністра інфраструктури Володимира Омеляна.