Хто в черзі на «виліт» з Львівської ОДА?

Зі зміною очільника області усі чекають на кардинальні зміни у роботі обласної державної адміністрації, які неможливі без вирішення кадрових питань. Відтак, незважаючи на конкурсний відбір при призначенні керівників департаментів і відсутність контракту, директорів «відстаючих» структурних підрозділів можуть люб’язно попросити тихо піти. У Львівській обласній державній адміністрації колишній голова Олег Синютка, який так полюбляв приставку в.о., на завершення своєї каденції «пропустив» керівників напрямків через конкурс, чим зробив «ведмежу послугу» нинішньому голові Львівської ОДА Маркіяну Мальському.

Здебільшого департаменти очолюють високопрофесійні державні службовці, які вміють не лише вправно виконувати доручення з Києва, але й виконувати обласні програми і вдало маневрувати між забаганками різношестного депутатського корпусу. Однак, є винятки, департаменти, якими невдоволені депутати, профільні комісії, підопічні установи і люди, яким доводиться співпрацювати з цими департаментами.

Серед усіх вирізняється департамент соціального захисту ОДА, найчисельніший департамент, з найбільшим фінансуванням і найбільшою кількістю установ, який очолює молодий креативний керівник Наталя Кузяк і в  якому катастрофічно бракує кадрів.

Звіт про виконання обласних програм за перше півріччя 2019 року свідчить що керівництво департаменту не дуже хвилюється за роботу, яка пов’язана з підтримкою найбільш вразливих верств населення .

Отже, Комплексна програма соціальної підтримки окремих категорій громадян Львівської області на 2018-2020 роки виконана лише на 28%. При цьому майже використано кошти на: надання одноразової адресної допомоги малозабезпеченим громадянам за їхніми зверненням до голови Львівської ОДА, до голови Львівської обласної ради і депутатів обласної ради. Разом, напередодні президентських виборів, перші особи області і обласні обранці роздали понад 11 089 200,00 грн бюджетних коштів 5 756 громадянам області. Загалом, за цими статтями витрат на 2019 рік передбачено 18 млн. грн. і керівник департаменту соціального захисту, яка сама попри державну службу, брала активну участь у політичній агітації, профінансувала за перше півріччя більш ніж 50% річного обсягу коштів.

Водночас, по цій програмі не використано ні копійки на фінансування статутної діяльності організацій інвалідів і ветеранів, забезпечення технічними засобами незрячих осіб, на соціальну підтримку осіб звільнених з місць позбавлення волі і жертв домашнього насилля, на відшкодування залізничного проїзду пільговиками, створення соціальних підприємств і надання допомоги загиблим на Грибовицькому сміттєзвалищі. Також, зі звітів попередніх років відомо, що департамент досі виділяє фінансування на статутну діяльність проросійських ветеранських організацій, а конкурси для громадських організацій відбуваються за застарілим порядком.

По окремих напрямах виконання іншої, Комплексної програми соціальної підтримки у Львівської області учасників АТО та їхніх родин, бійців-добровольців АТО, а також родин Героїв Небесної Сотні на 2018 – 2020 роки зрозуміло, що частина завдань програми теж можуть бути не виконані. Зокрема, надання адресної допомоги на реабілітацію або санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю внаслідок війни профінансовано лише 1 084,60 тис. грн., з 4 138, 00 тис. грн. виділених, на компенсацію вартості наданих послуг з організації сімейного відпочинку поранених учасників АТО/ООС витрачено лише 190 тис. грн. з 2 564, 00 тис. грн. виділених, на придбання житла для учасників АТО (ООС) та родин Героїв Небесної на умовах співфінансування 1 404,60 тис грн. з 8,4 млн. грн. Минулоріч на придбання житла з обласної програми було витрачено лише 2630 тис. грн. з 9755 тис. грн. передбачених в обласному бюджеті. Виходить, що керівництво департаменту вважає, що учасники бойових дій не потребують оздоровлення, відпочинку і покращення житлових умов.

Щодо функціонування і модернізації обласних установ департаменту соціального захисту взагалі не йдеться. Інтернатні і геріатричні заклади області не отримують ефективного менеджменту ні зверху, ні на місцях. Зокрема, в аудиторському звіті Державної аудиторської служби України від 05.10.2018 №04-36/1 йдеться, що департамент закрив підсобні господарства, при відомчих установах, позбавляючи їх автономії. Під ніж пішли сотні голів худоби, та залишились не обробленими десятки гектарів землі,  на металобрухт  було списано техніку та скорочено робочі місця.

Чому така «незмінно застаріла» важка ситуація з соціальною сферою області не зрозуміло. На великий жаль, познайомитися з досвідом роботи нинішнього керівника департаменту Наталі Кузяк не вдасться, адже біографічна довідка, посилання на декларацію і її світлина на офіційній сторінці департаменту відсутні.

Але залишимо роботу і спробуємо зрозуміти чому не має жодних публічних зауважень до цього керівника. Подейкують, що Наталя Кузяк має родинні зв’язки з дружиною колишнього керманича області, а нині депутата Верховної ради Олега Синютки – Наталією Синютка і з заступником міністра соціальної політики Федорович Наталією, яка до підвищення очолювала соціальний захист м. Львова. До сильних покровителів Наталії Кузяк відносять також дружину колишнього генпрокурора України Ірину Луценко, яка з квітня 2017 року до травня 2019 року була представником Президента України у Верховній Раді.

З вищевикладеного виходить, що не зажди відкритий конкурс на заміщення вакантної посади значить незалежний відбір, а молодий і креативний керівник прагне до новітніх підходів в управлінні і високого професіоналізму. Саме нефахове керівництво спонукає людей покидати державну службу, яка сьогодні потерпає від нестачі кадрів, а цілі сфери управління від занепаду. Тому незважаючи на велике бажання вищого керівництва змінити країну на краще при таких кадрах на місцях ми далі матимемо «совкові» соціальні гарантії, неконтрольоване використання коштів і знедолених українців без жодної підтримки.

Далі буде….