Сьогодні, 18 вересня, ветерани російсько-української війни провели акцію протесту проти керівника об’єднаної Галицької митниці Володимира Цабака. АТОвці вимагали роз’яснення щодо безпідставного та незаконного звільнення їх побратимів з митних органів. Окрім цього учасники акції нарікали на корумпованість керівництва митниці та повну неповагу до рядових митників, які не приймають участі у їх корупційних схемах.
«Володимир Цабак заявив в особистій бесіді, одному зі звільнених учасників російсько-української війни, що патріотом зараз бути немодно. Львів не потерпить таких «патріотів». Таких слів простий чиновник не скаже, значить є посил з верху (Володимир Цабак у кулуарах неодноразово розповідав, що він усе «порішав» зі прем’єр-міністром України Денисом Шмигалем, тому почувається недоторканим, – ред.). Ми для них ніхто, нас звуть ніяк, але це ми відстояли ту державу і дали Вам можливість заробляти, хоча Ви заробляєте на своїх схемах. Всі вже знають, що нещодавно зупинили фуру від однієї фірми з контрабандою, яку до цього безперешкодно пропускали 46 разів. З нас поляки сміються, як то так 46 разів пропускали «металолом», а тут раз, і – «запчастини», керівництво митниці не може не знати про такі оборудки», – розповів один з організаторів пікету Олег Височанський
Нагадаємо, минулого тижня було виявлено контрабанду автозапчастин на пункті пропуску «Краківець» на суму близько 200 тис євро. По документах запчастини «їхали», як брухт алюмінію, отримувач ТОВ «Фелтонс». Затримання контрабанди відбулося внаслідок проведення заходів центральним апаратом Держмитслужби. Дивним у цьому контексті виглядає реакція керівника Галицької митниці Володимира Цабака, який першим «прозвітував» про затримання контрабанди, але забув нагадати, що протягом 2020 року таких самих вантажних машин, з тими самими документами на металобрухт, на ту ж фірму «Фелтонс» було пропущено на митну сторону України аж 46 разів. Митна адміністрація Польщі з цього приводу попередньо повідомила, що з Європейського союзу виїжджали в сторону України ліквідні товари (в тому числі автозапчастини). Якщо інформація підтвердиться, то множимо 46 на вартість кожної фури (орієнтовно близько 200 тисяч євро), отримуємо завданої шкоди державі від контрабандного товару на 9 млн 200 тисяч євро. Слід наголосити, що перетини через митний кордон були здійсненні лише в час роботи двох змін митників пропускного пункту «Краківець». Станом на сьогодні, жоден працівник не відсторонений від виконання обов’язків та не призначено жодного службового розслідування. Вочевидь це слід розцінювати, як прикриття злочинної діяльності ОЗУ.
Додамо, з неофіційних джерел відомо, що вартість послуг на чорному ринку за пропуск контрабандної фури становить 35 тисяч доларів США. Таким чином, якщо керівництво Галицької митниці лобіює ці схеми, то лише на виявленій оборудці Володимир Цабак міг збагатитися на 1 млн 600 тисяч доларів США.