Нова Галицька митниця Держмитслужби почала функціонувати 6 грудня 2019 року. Одноосібним керманичем цієї структури станом на сьогодні є Володимир Цабак. Персона достатньо колоритна із великим досвідом роботи у державних структурах з високим корупційним ризиком. Перш ніж писати про схеми які далі безперешкодно діють на митниці надаємо трохи інформації про керівника.
Отже, перед переведенням у нову структуру у Державної митної служби України Володимир Цабак зробив лад зі своїми статками, адже усе життя працював виключно на державній службі з мізерною зарплатою. Станом на сьогодні у його власності є лише будинок площею 297,3 кв. м у рідному селі Ралівка Самбірського р-ну, яким він володіє ще з 2006 року. На початок року згідно з декларацією у нього було кілька земельних ділянок і вантажний автомобіль MERCEDES-BENZ. Крім того, пан Цабак з 2017 року їздить на автомобілях престижних марок і навіть перетинає на них кордон, про що є інформація в мережі. Дружина Цабака Уляна має придбані у 2016 року дві квартири у Львові площею 102 кв м. за 101,5 тис.грн!!!! і 61.1 м кв, земельну ділянку в Конопниці площею 847 м кв. Їй також належить будинок у Винниках площею 351,1 кв. м.
Біографія пана Володимира Цабака значно цікавіша, в ній є підозра підробки документів, відкрита корупція і дуже потрібні зв’язки. На посаді керівника УКБ області він попрацював кілька днів, адже це була формальність аби без конкурсу потрапити на посаду виконувача обов’язки начальника Галицької митниці. Відомим Володимир Цабак став на посаді керівника ДАБІ міста Львова, де отримав прізвисько «Володя 5 доларів». Таке прізвисько йому дали львівські забудовники, адже за будь-яких містобудівний дозвіл потрібно було заплатити від 3 до 7 доларів за 1 кв.м. Попереднім місцем роботи була юстиція, де Володимир Цабак здобув потрібні зв’язки на митниці, оскільки працював у прикордонних районах. Для того, щоб потрапити на посаду начальника відділу виконавчої служби Мостиського управління юстиції в далекому 2004 році він (за версією правоохоронних органів і ЗМІ) сфальсифікував власну трудову книжку, домалювавши три роки юридичного стажу в ЗАТ «Імпекс». Саме цей запис зробив злий жарт з Володимиром Цабаком, щоразу коли йому «світить світле майбутнє» хтось дістає «цабаківську» трудову книжку. Один підозрілий запис у трудовій книжці, незакріплений сплатою податків, став підставою для відкриття кримінального провадження ДБР у м. Києві.
Коли Володимир Цабак думав про те, як сформувати штат нової митниці Печерський суд, в рамках кримінального, розслідування своєю постановою дав дозвіл провести обшуки у «новоспеченого» керівника Галицької митниці. 10 січня 2020 року слідчі ДБР Києва провели обшуки у семи приміщеннях пана Цабак і хоча офіційної інформації про результати обшуків не було, в Автоєвросилі озвучили казкові суми коштів, вилучених під час обшуків. Слідом інформаційні агенції почали друкувати інтерв’ю пана Цабака і його куратора керівника Державної митної служби України Максима Нефьодова зі звинуваченнями в адресу контрабандистів, працівників ДБР міста Києва і громадських активістів. Чому у цій історії не задіяне територіальне управління ДБР розташоване у місті Львові дає пояснення київський журналіст Євген Плінський. «Цабак был абсолютно не готов к обыскам, их ему не слили, так как расследованием занимался Киевское ГБР а не Львовское, поэтому Цабак их не ждал и, соответственно, не успел избавиться от компрометирующей информации». З даного речення випливає, що у журналіста є інформація про тісний зв’язок головного керманича Галицької митниці із керівництвом ДБР розташованого у місті Львові. Також у Плінського можна почерпнути інформації про те, на кого тепер працює Державна митна служба, зв’язки Нефьодова з конвертаційними центрами і контрабандними схемами. У підтвердження розслідувань журналістів маємо відбір претендентів в нову митну структуру, який відбувався таємно і у ліміт 30% митників які були переведені без конкурсу, потрапили найбільш корумповані елементи Львівської митниці ДФС. Частина з них є фігурантами кримінальних проваджень, мають дисциплінарні справи, їх статки ріжуть око, а всесвітня павутина кишить компроматом.
Правою рукою у реформуванні Цабаком митниці є Іван Мицик, якого перевели з посади звичайного інспектора виконувачем обов’язки заступника начальника Управління запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил – начальником оперативного відділу. Зі слів митників саме він є руками і вухами Цабака, визначає хто, за скільки має залишитись на посаді і хто і скільки переганяє контрабанди.
Щодо контрабанди, надаємо опис контрабандних схем які діють на митниці з якого стає зрозуміло, що візуальне зменшення контрабанди не означає що її не має, а означає що все працює лише для потрібних людей.
Схема №1 Проїзд на митну територію України у визначених змінах вантажних автомобілів, які на митних пунктах пропуску до митного оформлення декларують «як без товару». Дана схема використовується на пункті пропуску «Краковець-Корчова». З Республіки Польща в основному завозяться товари промислової групи китайського та турецького виробництва, які попадають в Європу через наявні морські порти. Товарно-матеріальні цінності завантажуються в вантажні автомобілі з українською реєстрацією, які здатні перевозити вантаж в об’ємах від 40 до 120 м. куб. Дані автомобілі завантажуються на території Польщі. Після чого оформляються на експорт в Україну у відповідних митних органах РП. В подальшому при в’їзді в Україну автомобілі оформляються, як без вантажу – порожні, та без будь-якого митного оформлення потрапляють на митну територію України. Товар, який ввозиться на територію України за даною схемою в подальшому реалізовується в східних та південних областях держави.
Схема №2 Провіз товару в причепах, які йдуть «як товар» в Україну для подальшого розмитнення на внутрішніх митних постах шляхом подання для здійснення митного контролю документів, які містять неправдиві данні, а саме подання митному органу документів на переміщення тільки товарів «напівпричепи» при фактичному переміщенні, як і «напівпричепів», так і незаявлених до митного контролю та оформлення товарів у них. Дана схема використовується на пункті пропуску «Рава-Руська-Хребене». Товар, який ввозиться на територію України за даною схемою в подальшому реалізовується на території України.
Схема №3 Вантажі перевозяться в великогабаритних транспортних засобах (ТІRи) польської реєстрації в об’ємах від 80 до 120 м. куб. В таких випадках вантаж декларується підприємствами імпортерами на незначні суми, але код товару та фактична його вартість не відповідає наявним товарно-матеріальним цінностям, які перебувають в транспортному засобі. В наслідок вищевказаних операцій значно занижується сплата податків та митних платежів при імпорті товару. Дана схема використовується в пунктах пропуску «Рава-Руська-Хребене», «Шегині-Медика», «Краковець-Корчова»
Схема №4 На даний час використовується схема перевезення через пункт пропуску «Краковець-Корчова», «Шегині-Медика», «Рава-Руська-Хребене» одягу, взуття, промтоварів, продуктів харчування та текстильних виробів легковими автомобілями на польській реєстрації. Дані автомобілі завантажуються на території Польщі неподалік від кордону на автостоянках безпосередньо з великогабаритних транспортних засобів. В даній справі бере участь близько 40 легкових автомобіля, які завантажуються вагою від 800 до 1500 кг., в основному м’ясопродукцією (Краковець, Рава-Руська) та від З до 4 м. куб текстильних виробів (Шегині).
Схема №5 Також в пунктах пропуску «Краковець», «Рава-Руська» використовується схема контрабандного постачання матеріальних цінностей в Україну шляхом «перерваного транзиту». Відповідно до цієї схеми товар заїжджає на митну територію України в режимі транзит, фактично вигружається з вантажних транспортних засобів з подальшим надходженням у вільний обіг на території України, а документально та у відповідних базах даних значиться як вивезений за межі митної території України, можлива також підміна товару.
Схема №6 На митному посту «Городок» здійснюється митне оформлення товарів на адресу кола компаній, які створено на підставних осіб, які зареєстровані в м. Києві та м. Львів, за дорученнями яких здійснюється постачання з-за кордону товарів в реальний сектор та на споживчий ринок, діяльність щодо здійснення митного оформлення на митному пості надано згідно доручень від директорів даних суб’єктів митним брокерам. Постачання товарів на адреси зазначених компаній здійснюється через митні ліцензійні склади, розташовані в Республіці Польща зі зменшенням вартості товарів (приклад: в Республіку Польща товар «банани» заходить по вартості 1 дол. США за І кг., а з митного ліцензійного складу в Україну виходить по вартості 0,50 дол. США за 1 кг). Пропуск товарів на митну територію України відбувається як через пункти пропуску «Рава-Руська-Хребене», «Краковець-Корчова», «Шегині-Медика» так і в зоні діяльності інших митниць. В подальшому даний товар продається за готівкові кошти для реалізації на ринках України фізичним особам підприємцям з метою фактичного відображення реалізації товару у відповідності до ринкових цін на території України.
Схема №7 Оформлення товарних партій під виглядом поштових відправлень, згідно з якою з митної території Республіки Польща вантаж оформлюється як товар, після виїзду з Польщі відбувається підміна документів, а на митну територію України вантаж заявляється та переміщується як поштові відправлення в пунктах пропуску Львівської митниці ДФС та у подальшому слідує для здійснення митного оформлення на внутрішні пости. Тобто здійснюється реалізація фізичним, юридичним особам ТМЦ приймаючи замовлення та гроші на території України та формуючи МПВ за межами митної території України (з ліцензійного складу в РП) без сплати жодних митних платежів.
Схема №8. Подрібнення партій нових шин. Використовується на пункті пропуску «Смільниця-Кросценко». Згідно з зазначеною схемою на митну територію України здійснюється постачання товару «нові шини» і інші згідно з документами “ТАХ FREE» розписані на осіб відповідно до «норми» з декларуванням їх митниці як для власних потреб (вагою до 50 кг та вартістю до 150 (500 – до змін у законодавстві) євро. До зазначеного переміщення задіяно близько 20 мікроавтобусів з середньою кількістю людей з так званою «нормою» – 8 осіб.
Схема №9 Переміщення товарних партій під виглядом гуманітарної допомоги. Схема постачання товарно-матеріальних цінностей в Україну шляхом використання зазначеної схеми полягає у тому, що товар заїжджає на митну територію України під виглядом гуманітарної допомоги та після проходження кордону (пропуску) вигружається з вантажних транспортних засобів з подальшим надходженням у вільний обіг на території України, а замість нього для слідування на внутрішню митницю призначення завантажується той товар, який дійсно заявлений згідно із супровідними документами, розміщується в подальшому на склад гуманітарної допомоги та оформлюється у відповідному підрозділі митного оформлення.
Далі буде про чесних митників переведених без конкурсу>>>>>